AcasăStiri InterneAsociația Pro Infrastructură: Doar 60 km din A7 la nord de Focșani...

Asociația Pro Infrastructură: Doar 60 km din A7 la nord de Focșani în 2025, probabil

Realist vorbind, în 2025 vom circula de la Tișița la Răcăciuni, adică pe 60 din cei 96 de kilometri dintre Focșani și Bacău. În scenariul ultra-optimist, cu UMB forțând la maxim ca să recupereze întârzierile acumulate în special la 3 poduri/viaducte mari, putem să visăm la încă 15 km între Focșani și Tișița. Cert este că lotul 3 iese din discuție în acest an, cei 21,5 kilometri dintre Răcăciuni și Bacău Sud. Contractele pe cele trei secțiuni din Focșani-Bacău au fost semnate în 15.12.2022, iar pe celelalte trei de pe Bacău-Pașcani în 15.02.2023. Ordinele de începere s-au emis în martie 2023 pe Focșani-Domnești, iar pe restul în prima săptămână din mai 2023. Toate cele șase contracte prevăd 30 de luni de execuție directă, fără perioadă de proiectare. Așadar, termenele de finalizare sunt septembrie pe primul lot dinspre Focșani, respectiv noiembrie 2025 pe celelalte cinci. Însă momentan stadiile fizice sunt aproximativ 55% pe Focșani-Răcăciuni, 35% pe Răcăciuni-Bacău și 33%, în medie, pe Bacău-Pașcani.

Vestea bună este că, în ciuda întârzierilor mari, pe măsură ce mai închide din șantiere, UMB se poate concentra anul viitor pe ce rămâne din cei 174 kilometri dintre Focșani și Pașcani, probabil vreo 115 km, astfel încât autostrada să fie inaugurată complet până la Pașcani în august 2026, termenul-limită din PNRR. La terasamente și asfalt nu avem emoții. UMB face o nouă demonstrație de forță cu sute de utilaje și mii de muncitori. La sfârșit de 2025, ne așteptăm ca pe Focșani-Bacău să fie gata umpluturile, să avem balast stabilizat aproape peste tot și mult asfalt așternut. Însă structurile sunt călcâiul lui Ahile, așa cum v-am explicat și în 2024. Sunt zeci de poduri și viaducte, câteva mai lungi de 1 km, plus pasajele peste A7. Echipele de fierari-betoniști sunt întinse la maxim și sunt insuficiente, mai ales dacă ne uităm că UMB mai trebuie să termine în 2025 și 2026 ce i-a rămas pe A0, A1, A3 și să înceapă serios pe A8. (Asociația Pro Infrastructură)

RELATED ARTICLES

Most Popular

Recent Comments

Krystea Norocel Krysty pe Ape tulburi în Primăria Focșani
Serban Laurentiu Margelus pe Whiskey cu preţ redus vândut de fisc
Camelia Hristea pe Oprea, demisia!
Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu