AcasăSocietateFinal de proiect Erasmus+, la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” din Focșani

Final de proiect Erasmus+, la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” din Focșani

Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” din Focșani a organizat luni, 24 august 2020, online, conferinţa finală de informare şi diseminare a rezultatelor proiectului „Implică-mă şi voi învăța: o abordare multidimensională în prevenirea părăsirii timpurii a şcolii şi abandonului şcolar”, nr. referinţă: 2018-1-RO01-KA101-047467.

Proiectul realizat cu sprijinul Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus + Acțiunea Cheie 1 – Mobilități de formare a personalului din educația școlară, s-a derulat în perioada 1.09.2018 – 31.08.2020 și a avut ca scop dezvoltarea competențelor cadrelor didactice de elaborare și implementare a unui sistem integrat de măsuri de prevenire a părăsirii timpurii a școlii și intervenție specifică în cazul copiilor cu risc de abandon școlar.

Activitățile de formare internațională, la care au participat 8 cadre didactice din cadrul Colegiului Tehnic „ Edmond Nicolau” au fost:

  • ”Preventing early school dropout-a challenge for every teacher”, furnizat de Euroteach ITL INSTITUTE din Turcia (10-19.06.2019 – Paris, Franta),  obiectivul cursului a fost familiarizarea participanților cu conceptul de ”early school leaving ESL” și mecanismele de prevenire a abandonului școlar prin învățare;
  • ”School&family: a constructive relationship that contributes to the prevention of school dropout” furnizat de CCEMS din Portugalia (21-27.07.2019 – Leiria, Portugalia) – cursul a permis profesorilor participanți descoperirea de metode și strategii pentru eficientizarea comunicării cu părinții și dezvoltarea competențelor de soluționare a problemelor de comunicare personală și instituțională cu părinții;
  • ”Preventing early school leaving” furnizat de Skupina Primera din Slovenia (4-10.08.2019 – Ljubljana, Slovenia) a prilejuit familiarizarea profesorilor cu metodologia BASE-Building Authentic Self-Esteem (Construirea stimei de sine autentice) utilizată în școli din Slovenia pentru a combate eșecul în educație;
  • ”Creative teaching and learning methods for reducing early school leaving in a lifelong learning society” furnizat de Quarter Mediation din Olanda (13-19.10.2019 – Assen, Olanda) a oferit participanților posibilitatea de a experimenta noi metode de predare-învățare utilizate pentru a preveni părăsirea timpurie a școlii și pentru a motiva elevii să finalizeze învățământul obligatoriu.

” În cadrul proiectului  a fost organizat online, pe 28.05.2020, un workshop cu tema:  “Aplicarea metodelor inovative în educație ce contribuie la motivarea elevilor și care au ca efect reducerea absenteismului/abandonului școlar”. Cu această ocazie,  cei 8 profesori participanți la activitățile de formare internațională, au împărtășit colegilor, modul în care au aplicat la clasă noi metode de predare-învățare cu scop motivațional și de prevenire a abandonului școlar. O altă temă importantă, abordată în cadrul workshop-ului, a fost cea legată de parteneriatul  școală-familie-comunitate, parteneriat ce trebuie văzut ca o componentă esențială în organizarea școlii și a clasei de elevi. Echipa de proiect a  elaborat următoarele 3 instrumente de lucru pentru profesori: ghidul didactic „Motivaționarea învățării”, suportul de curs destinat cadrelor didactice ”Metode europene de predare – învațare. Programe de formare parentală” și  ghidul metodologic  ”Exemple de bune practici inovative  în motivarea învățării”. Aceste instrumente  și toate detaliile despre activitățile derulate  se pot accesa pe site-ul proiectului: https://ctenerasmuspluska120182020.wordpress.com/?fbclid=IwAR0TlTH0IuUunM-lYXa4e0cTm3hevUz1RT5qyr0e1velJdSEs9lzFHxeHFU ”, a declarat, prof. Alexandru Mădălina, responsabilul de proiect. (Sursa: Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau”)

 

 

RELATED ARTICLES

Most Popular

Recent Comments

Krystea Norocel Krysty pe Ape tulburi în Primăria Focșani
Serban Laurentiu Margelus pe Whiskey cu preţ redus vândut de fisc
Camelia Hristea pe Oprea, demisia!
Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu