Propunere legislativă PNL: electrocasnicele nefuncționale aflate în garanție, să fie înlocuite gratuit de vânzător

0
Persoane privesc produsele expuse cu ocazia Black Friday, intr-un magazin din Cluj, vineri, 21 noiembrie 2014. Zeci de persoane au stat la coadă, vineri dimineata, încă de la ora 6.00, în fata unor magazine de electronice si electrocasnice din Cluj-Napoca pentru a profita de reducerile oferite de Black Friday, unele dintre acestea fiind si de 80 la sută. DAN HORIA TAUTAN / MEDIAFAX FOTO

O inițiativă legislativă depusă recent la Senat și semnată de mai mulți parlamentari PNL, printre care mă număr și eu, propune obligativitatea față de vânzătorii de produse electrocasnice de a înlocui aparatele defecte, dar aflate în termenul de garanție, cu altele cu proprietăți similare, strict pe perioada în care produsul este la reparat. Propunerea legislativă pentru completarea art. 22 din Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora, a fost înregistrată spre dezbaterea senatorilor, urmând ulterior să ajungă în Camera Deputaților.

Propunerea inițiatorilor prevede introducerea unui nou alineat în Lege care să stipuleze clar că produsele de folosință îndelungată defectate în termenul de garanție legală, pentru care unitatea de service a constatat că pot fi reparate, vânzătorul are obligația de a pune la dispoziția consumatorului, în mod gratuit, pe perioada aducerii produsului în stare de utilizare normală, a unui produs cu caracteristici similare. Propunerea legislativă are ca scop protejarea consumatorului față de unele potențiale situații abuzive ce se pot naște în relația consumator-vânzător cu privire la calitatea produselor. De pildă, cumpărătorul unui aparat electrocasnic – frigider, mașină automată de spălat, plită electrică – deși este protejat de garanția produsului, iar produsul va fi reparat, pe perioada reparației, el este pus în imposibilitatea de a-și satisface nevoile, pentru care a plătit un preț stabilit de vânzător. În plus, durata reparațiilor poate varia între 10-15 zile în orașele mari și poate ajunge la peste 30 de zile pentru consumatorii din mediul rural, în special ca urmare a distanțelor mari față de unitățile de service autorizate și acceptate de vânzători.

Prin această completare a legii, consumatorului i se va garanta accesul la un produs similar și pe perioada cât produsul achiziționat se află la unitatea service pentru reparații. O asemenea măsură va stimula vânzătorii să ofere spre vânzare produse calitativ superioare, care numai în situații excepționale se defectează în perioadele de garanție.

Deputat Ion Ștefan

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.