joi, aprilie 18, 2024
AcasăActualitateDupă decizia Ministerului Educației în favoarea Colegiului Botta, profesorii de la Colegiul...

După decizia Ministerului Educației în favoarea Colegiului Botta, profesorii de la Colegiul Balș riscă să rămână fără catedre

Situația se complică la Adjud. Deciziile luate sub presiune și în urma unor interese bulversează învățământul din municipiul de pe Trotuș. Dacă ieri, cadrele didactice de la Colegiul Național ”Emil Botta” au protestat față de micșorarea numărului de clase (de la 7 la 6), astăzi a venit rândul celor de la Colegiul Tehnic ”Gheorghe Balș” să-și exprime nemulțumirile. Ieri, după discuțiile de la sediul Inspectoratului Școlar Județean, rămăsese planul de școlarizare la clasele teoretice, în Adjud, la 6. Apoi, după niște ”telefoane”, un reprezentant al Ministerului Educației Naționale a dat undă verde la organizarea a 7 clase și în anul școlar următor. Această decizie va lovi drastic în colegii lor de la Colegiul Tehnic ”Gheorghe Balș”. În această situație, ținând cont de numărul tot mai mic de elevi din bazinul municipiului Adjud, inclusiv din sudul județului Bacău, Colegiul Balș va putea organiza, eventual, 4 clase în septembrie, în loc de 6, așa cum se stabilise inițial. Acest lucru va duce la restrângeri de activitate și la plecarea unor cadre didactice din unitate, din cauza numărului mic de elevi. De menționat că, la Colegiul Botta, în cazul micșorării de la 7 la 6 a numărului de clase, nu se produceau restrângeri de activitate ci doar de ore, majoritatea profesorilor având ore peste norma didactică.

În această dimineață, cadrele didactice de la Colegiul Balș au avut o ședință și au stabilit modalitatea de acțiune, pentru a-și susține punctele de vedere în fața oficialilor MEN.

Punct de vedere al profesorilor de la Colegiul Balș

„Învățământul tehnic și profesional trebuie susținut, mai ales că este mare nevoie de forță de muncă profesionalizată/calificată. Din cauza scăderii numărului de elevi din Adjud și din împrejurimi, numărul de clase de liceu realizate în municipiul Adjud a scăzut constant. Metodologia de fundamentare a cifrei de școlarizare precizează că fundamentarea planului de școlarizare trebuie să fie făcută pe baza cifrelor reale de absolvenți ai clasei a opta. În urma studiului statistic efectuat în municipiul Adjud și în împrejurimile acestuia a rezultat că în acest an există 324 de absolvenți ai clasei a opta și nu peste 400 așa cum a afirmat conducerea Colegiului Național Emil Botta, număr suficient pentru realizarea a doar 11,5 clase de liceu și învățământ profesional. Conform Legii educației, Planului Regional de Acțiune pentru Învățământ și Planului Local de Acțiune pentru Învățământ, proporția claselor ar trebui să fie 60% profil tehnologic și 40% profil teoretic.  Acest lucru a fost susținut și de comunitatea locală, care printr-o hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Adjud a recomandat Inspectoratului Școlar al Județului Vrancea să întocmească un plan de școlarizare echilibrat prin repartizarea în mod egal a numărului de clase între cele două colegii. În consecință Inspectoratul Școlar al Județului Vrancea a stabilit un plan de școlarizare care prevedea 6 clase de învățământ teoretic alocate Colegiului Național Emil Botta și 7 clase de învățământ profesional și tehnic alocate Colegiului Tehnic Gheorghe Balș. Ministerul Educației Naționale a intervenit și a suplimentat planul de școlarizare cu o clasă pentru Colegiul Național Emil Botta. Considerăm că împărțirea claselor 6-6 între cele două licee din Adjud ar fi fost una corectă, logică și realistă. Toți agenții economici din Adjud se plâng de lipsa forței de muncă, de lipsa oamenilor calificați într-o meserie. Nu există elevi suficienți în zona municipiului Adjud pentru 8 clase teoretice și 6-7 clase tehnologice. Noi am cerut factorilor de decizie o împărțire echitabilă a claselor pe licee, pe baza cifrelor reale de școlarizare, pe necesitățile societății. Modificarea planului de școlarizare în favoarea Colegiului Național Emil Botta va avea drept consecință nerealizarea claselor de învățământ profesional, deoarece planul de școlarizare este supradimensionat cu două clase, lucru care va veni în contradicție tocmai cu ceea ce afirmă Ministerul Educației Naționale, că va revigora învățământul profesional și tehnic prin creșterea numărului de clase pe această filieră. Se pare că acest lucru se va realiza doar pe hârtie, nu și în realitate.În numele colectivului de cadre didactice al Colegiului Gheorghe Balș Adjud,

Director prof. Valentin-Marian MITROFAN”


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

După decizia Ministerului Educației în favoarea Colegiului Botta, profesorii de la Colegiul Balș riscă să rămână fără catedre

Situația se complică la Adjud. Deciziile luate sub presiune și în urma unor interese bulversează învățământul din municipiul de pe Trotuș. Dacă ieri, cadrele didactice de la Colegiul Național ”Emil Botta” au protestat față de micșorarea numărului de clase (de la 7 la 6), astăzi a venit rândul celor de la Colegiul Tehnic ”Gheorghe Balș” să-și exprime nemulțumirile. Ieri, după discuțiile de la sediul Inspectoratului Școlar Județean, rămăsese planul de școlarizare la clasele teoretice, în Adjud, la 6. Apoi, după niște ”telefoane”, un reprezentant al Ministerului Educației Naționale a dat undă verde la organizarea a 7 clase și în anul școlar următor. Această decizie va lovi drastic în colegii lor de la Colegiul Tehnic ”Gheorghe Balș”. În această situație, ținând cont de numărul tot mai mic de elevi din bazinul municipiului Adjud, inclusiv din sudul județului Bacău, Colegiul Balș va putea organiza, eventual, 4 clase în septembrie, în loc de 6, așa cum se stabilise inițial. Acest lucru va duce la restrângeri de activitate și la plecarea unor cadre didactice din unitate, din cauza numărului mic de elevi. De menționat că, la Colegiul Botta, în cazul micșorării de la 7 la 6 a numărului de clase, nu se produceau restrângeri de activitate ci doar de ore, majoritatea profesorilor având ore peste norma didactică.

În această dimineață, cadrele didactice de la Colegiul Balș au avut o ședință și au stabilit modalitatea de acțiune, pentru a-și susține punctele de vedere în fața oficialilor MEN.

Punct de vedere al profesorilor de la Colegiul Balș

„Învățământul tehnic și profesional trebuie susținut, mai ales că este mare nevoie de forță de muncă profesionalizată/calificată. Din cauza scăderii numărului de elevi din Adjud și din împrejurimi, numărul de clase de liceu realizate în municipiul Adjud a scăzut constant. Metodologia de fundamentare a cifrei de școlarizare precizează că fundamentarea planului de școlarizare trebuie să fie făcută pe baza cifrelor reale de absolvenți ai clasei a opta. În urma studiului statistic efectuat în municipiul Adjud și în împrejurimile acestuia a rezultat că în acest an există 324 de absolvenți ai clasei a opta și nu peste 400 așa cum a afirmat conducerea Colegiului Național Emil Botta, număr suficient pentru realizarea a doar 11,5 clase de liceu și învățământ profesional. Conform Legii educației, Planului Regional de Acțiune pentru Învățământ și Planului Local de Acțiune pentru Învățământ, proporția claselor ar trebui să fie 60% profil tehnologic și 40% profil teoretic.  Acest lucru a fost susținut și de comunitatea locală, care printr-o hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Adjud a recomandat Inspectoratului Școlar al Județului Vrancea să întocmească un plan de școlarizare echilibrat prin repartizarea în mod egal a numărului de clase între cele două colegii. În consecință Inspectoratul Școlar al Județului Vrancea a stabilit un plan de școlarizare care prevedea 6 clase de învățământ teoretic alocate Colegiului Național Emil Botta și 7 clase de învățământ profesional și tehnic alocate Colegiului Tehnic Gheorghe Balș. Ministerul Educației Naționale a intervenit și a suplimentat planul de școlarizare cu o clasă pentru Colegiul Național Emil Botta. Considerăm că împărțirea claselor 6-6 între cele două licee din Adjud ar fi fost una corectă, logică și realistă. Toți agenții economici din Adjud se plâng de lipsa forței de muncă, de lipsa oamenilor calificați într-o meserie. Nu există elevi suficienți în zona municipiului Adjud pentru 8 clase teoretice și 6-7 clase tehnologice. Noi am cerut factorilor de decizie o împărțire echitabilă a claselor pe licee, pe baza cifrelor reale de școlarizare, pe necesitățile societății. Modificarea planului de școlarizare în favoarea Colegiului Național Emil Botta va avea drept consecință nerealizarea claselor de învățământ profesional, deoarece planul de școlarizare este supradimensionat cu două clase, lucru care va veni în contradicție tocmai cu ceea ce afirmă Ministerul Educației Naționale, că va revigora învățământul profesional și tehnic prin creșterea numărului de clase pe această filieră. Se pare că acest lucru se va realiza doar pe hârtie, nu și în realitate.În numele colectivului de cadre didactice al Colegiului Gheorghe Balș Adjud,

Director prof. Valentin-Marian MITROFAN”

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu