Direcția Antifraudă: nu uitați să vă luați case de marcat electronice!

0

Toate firmele care comercializează produse sau prestează servicii direct către populație au obligația de a fiscaliza încasările prin intermediul casei de marcat electronice fiscale și de a se dota cu noile aparate de marcat prevăzute de cadrul normativ. Pentru verificarea modului în care se respectă obligația legală de dotare cu noile case marcat cu jurnal electronic, inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF), din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, vor avea o abordare de tip preventiv, stimulativ, nu de sancționare a operatorului economic de la prima abatere. Inspectorii antifraudă fiscală vor analiza situația fiecărui contribuabil în parte, iar dacă acesta nu s-a dotat cu aparate de marcat cu jurnal electronic, vor aplica avertismentul și vor stabili un termen de dotare de maximum 90 de zile, în funcție de constatări.

Potrivit Legii prevenirii, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data expirării termenului de dotare stabilit prin planul de remediere, controlul va fi reluat, iar dacă se constată încălcarea obligațiilor legale, se vor aplica sancțiunile prevăzute de OUG nr. 28/1999. Inspectorii DGAF acționează permanent pentru destructurarea lanţurilor tranzacţionale organizate în scopul sustragerii de la îndeplinirea obligaţiilor fiscale şi pentru reducerea evaziunii fiscale, în vederea atingerii obiectivului strategic de creștere a gradului de conformare voluntară la declarare și plată. (Direcția Antifraudă, ANAF)