Cum rezistă o rețea locală de retail în lupta cu hypermarketurile

0
Alături de rețeaua Zanfir, Paco Supermarkets face parte din categoria companiilor locale care au reușit să se impună pe piața de retail, în ciuda concurenței agresive din partea lanțurilor europene de retail. În cadrul unui interviu acordat unei reviste de business, Wall-street, administratorul firmei Paco, Feliciu Paraschiv, explică modul în care acționează pentru a lupta cu hypermarketurile și chiar pentru a se extinde, inclusiv în mediul rural. 
“Am început afacerea în urmă cu 22 de ani, aveam un singur magazin de 48 mp și doi angajați. Important este că am plecat de la un principiu prin care plătim furnizorilor toată marfa la livrare, principiu pe care l-am păstrat și astăzi. Recomand retailerilor să nu mai folosească surse de finanțare de la furnizori, ci din sistemul bancar, pentru că sunt mai ieftine. Puteam să avem mai multe magazine, dar am păstrat principiul de plata la livrare pentru furnizori”, a spus Feliciu Paraschiv în interviul acordat Wall-street.
În acest moment, Paco deține 10 magazine, dintre care două în mediul rural: la Jariștea și la Vidra. În 2016, cifra de afaceri a companiei a fost de 15 milioane de euro iar estimarea pentru acest an se ridică la 20 de milioane de euro.